onsdag 12 mars 2008

Före och efter...

Jag har ju antytt att vi håller på och grejar lite här... Det gör vi fortfarande men jag tänkte att eftersom saker blir färdiga allt eftersom här nu så kunde jag väl ta och börja visa vad det är som vi gör. En sak vi har gjort är att jag har målat om spismuren/öppna spisen. Jag har stört mig så på den. Inte kul alls! Den var FUL! FUL! FUL!!! Men den helgen då vi hade strömavbrott så plockade jag fram penseln och målade om. Det var ju inte så lätt att hitta på nått annat att göra då, ingen ström och inget riktigt ljus. Men denna målade jag om i dagsljuset och på kvällen drog vi igång elverket och så hade jag en bygglampas sken att måla i. Bli nu inte skräckslagna av dessa före bilder.




Så här såg det alltså ut innan jag målade och så här blev det efter att jag målat:




Vi blev faktiskt rätt så nöjda. Med tanke på att vi inte gjort nått mer än att måla den. Fast jag kan säga som så här: Om nu någon kommer på idén att göra likadant ska ni veta att det tog tid!!! Det var tidskrävande och stå och "massera" in färgen i tegelstenarna eftersom de är ruckliga och inte släta. Jag tänkte först att det här målar jag färdigt idag, men det tog hela helgen och då gjorde jag inget annat än stod och målade. Men, men vad gör det nu... Nu är den vit och fin och jag har (nästan) glömt ur lång tid det tog. Det enda jag inte är så nöjd med är de mörka marmorplattorna. Vi har funderat på vad vi ska göra med dem, kanske att vi kommer knacka bort dem och sätta dit nya fina ljusa istället. Men så länge får de vara kvar tills vi bestämmt hur vi ska göra.

Det var allt från mej idag. Nu ska jag fortsätta att dona lite här... Vi är inte färdiga än...

Ha det så gott allesammans! Kram Biggan.

12 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Gud vad snyggt! den där spisen får bo hos mig.
Kram!
Irene

Frida sa...

Tack! Vad fin spisen blev när du målade om den. Virkning är också kul. Hoppas man får se vad du virkar sen!
Ha det gott!
Kram Frida

~~*Pennyshouse*~~ sa...

jösses så fint det blev.Vilken förvandling !

ibland kan det vara mödan värt!

Kram Pernilla

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Tänk vilken skillnad lite vit färg kan göra. Jättefint verkligen. kram

Mamma C sa...

Vilken skillnad som natt o dag. Det blev jättesnyggt när det blev vitt. Kan förstå att det var jobbigt att måla.
Kram Mamma C

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej o tack för titten!!!!

Så snyggt det blev, verkligen skillnad ju!!!!


Kramis Millan
~~~`*'*´~~~

~~*C A R P E D I E M *~~

Dorthe ♥ sa...

Herre gud vilken skillnad!!! Ja du....vitt måste vara den absolut vackraste färgen som finns :-)

Kramar
Dorthe

Ljuva ro sa...

Vilken otrolig skillnad! Så mkt finare!

Marie sa...

Oj, vilken skillnad! Det blev sååå fint!

Trevlig kväll!
Kram Marie

sabina sa...

Det blev hur bra som helst! Det är vid sånadär tillfällen som man undrar hur man i all världen inte gjort det förut? :)

Anonym sa...

*pust & flämt*
Kan tänka mej att det tog en jäkla tid att måla om hela den där!
Men det blev kalasfint! Så ni har verkligen inte gjort arbetet i onödan!! =)
Stor kram till dej och tack för dina supergulliga ord inne hos mej!! *glad* =D
trevlig helg!
kram Petra

Unknown sa...

Du är så välkommen såååå! Du får presentera dig hi-hi...Ha en underbar helg! Kramar Malin