onsdag 19 mars 2008

Tofflor...

Jag köpte ju garn för ett tag sedan och av det blev det tofflor. Först virkade jag ett par naturvita till mig, gick långsamt och knaggligt, men andra paret, gråa, till min man gick lättare och fortare. Tredje paret, röda med grå kant, till min mamma gick snabbt och lätt! Gud va kul det är och virka. Riktigt roligt! På mina och mammas tofflor är det en virkad udd och på mannens är det bara en slät kant. Båda blev snygga, fast det passar väl bättre med en slät kant till killar...





Riktigt varma och goa är dem. Jättemysiga att ha på sig! Det blir nog till att virka flera sådana tofflor. Det var ju så skojsigt.

Så... idag har man då blivit ett år äldre oxå... Hela 24 år! Usch, så gammal man börjar bli... ;) Hoppas att ni får en trevlig dag! Det skall jag ha!!! Kram Biggan

15 kommentarer:

Nina på Kyrktorpet sa...

Grattis!!
Vilka underbara tofflor, de ser jättasköna ut! Härligt att sticka ner fötterna i kan jag tänka mig.... ti-hi.... Här på torpet har vi gamla kalla golv och tofflor är mysigt och skönt...

Frida sa...

Grattis på födelsedagen! Jag blir 25 snart och tycker det känns gammalt, halvvägs till 50. Vilka fina tofflor var dom svåra att göra? Jo första och andra dagen på jobbet har gått bra det är bara så mycket man ska hålla koll på. Vem som ska ha hjälp med vad osv. Jag har inte ens lärt mig vad alla gamlingarna heter än. Det är tur att man bara är på en avdelning.
Ha en fortsatt bra födelsedag!
Kram Frida

Ljuva ro sa...

Vilka gosiga! De vita är underbara!

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vilka underbara tofflor,älskar att gå i toffler inne.Hm inte är 24 nån ålder.Grattis din ungdom..hihi
Från en som inte är äldre än ?
Kram/Irene

Dorthe ♥ sa...

Grattis så här i efterskott! Tofflorna ser sååå mysiga ut! Behövs verkligen, nu när det har blivit vinter igen.

Kram
Dorthe

Anonym sa...

Vilka mysiga! Va duktigt du är! Ha en fortsatt mysig påsk!

Hanna Johansson sa...

Vilka gosiga tofflor du har virkat, alldeles underbara!! Nu har jag kollat in din fina blogg riktigt ordentligt och den kom direkt in på favoritlänkarna! Hoppas ditt födelsedagskalas var kul och att påsken varit bra!
Vi hörs
Kram Hanna Johanson

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

tack förså finkommentar hos mig!!!!

Så hopas ni haft en tevlig ppåsk111

Ser ju undrbat ut att grilla ju!!
Ha en fortsatt terevlig helg!!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

sabina sa...

Mysiga tofflor du gjort! Va du är duktig!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

Anonym sa...

Ett jättestort tack för gratulationen vännen!!! *glad*
Många kramar Petra

Emma sa...

Grattis på födelsedagen i efterskott!! Vilka tjusiga tofflor du har gjort. Har också provat att virka tofflor en gång.. de blev olika stora :o)

Anonym sa...

Hejsan, nu har jag äntligen hittat hit, det var snällt att du ville skicka länken till mig igen! :)

Så du blev färdig med tofflorna!? De ser jätte fina ut!

Hoppas att vi träffas snart igen, är sugen på lite mer grillat! :)

Kram kram

Anonym sa...

vill du ha fler besökare på din blogg? gå in på http://www.viraltrafik.se/?mERIKSSON isf.

Krukmakeri hemjord sa...

Studsa in till mig och ha chans att vinna ett presentkort på 300:-..
annbritt