måndag 17 mars 2008

Helgen som varit...

Vi har haft en mycket trevlig helg här. I fredags var vi på 5-årskalas hos min brorsson. I lördags kom det kompisar hit. Först på em. så var vi tjejer i Sävsjö på "Scrappmässa" och sen på kvällen så åt vi lite gott och kollade på Melodifestivalen. Charlotte vann som jag trodde. Ett par kompisar låg över natt och eftersom det var så varmt och fint väder igår så plockade vi fram grillen och grillade lite kött och korv. Det var riktigt gott! Det kändes som våren var på väg med storkliv... Idag när jag vaknar och tittar ut är det helt vitt ute... Det snöar fortfarande... Vad är det för konstigt väder vi har igentligen? Sol och värme ena dagen och vinter och snö den andra.


Här kommer några bilder på mina fina pelargonier som jag inhandlade i fredags. Jag blev så nöjd med dem! De är såååå fina! Det var en ny sort, Mårbacka tulpan. De är nästan vita, bara lite svagt rosa i.





Hoppas att ni haft en lika trevlig helg som jag haft! Kram Biggan

8 kommentarer:

Nina på Kyrktorpet sa...

Så underbart med grillning och pelargoner! Jag längtar efter både och!! Vi har ingen grill efter som vi lämnade kvar den gamla då vi flyttade, men det blir till att köpa en nu i vår. längtar..*ler*

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Oj den pelargonen har jag inte...måste ut och handla.
Gud vad mysigt att kuna grilla.
Kram/Irene

Frida sa...

Tack! Jag fick jobbet! Åh vilka fina pelargonier. Mysigt att grilla. Här snöar det i dag så detkänns långt till man kan plocka fram grillen!
Kram

sabina sa...

Vilken ljuvlig pelargon! Den hämnar på min måste ha-lista!!

Frida sa...

Tack! Jo det känns jätteskönt. Ska jobba som timvikarie på ett äldreboende. Det ska bli spännade att få arbeta med äldre människor.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram Frida

Marie sa...

En sån pelargon får man nog ta och skaffa sig, jättesöt! Visst var det ett underbart väder igår, idag är det mindre lustigt! Här har det snöat hela dagen, usch!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Dorthe ♥ sa...

Låter som en härlig helg, och dina pelargonier är alldeles underbara!

Kram
Dorthe

~~*Pennyshouse*~~ sa...

underbara bilder !!!

Fantastisk fotograf du är1


kram Pernilla